پنجشنبه 13 آذر 1399



 تقویت سیستم ایمنی بدن، برنامه‌ غذایی سالم

گوشت مرغ فقط حاوی پروتئین نیست بلکه منبع مفید برای تامین زینک نیز به حساب می ‌آید

 

گزینه های غذایی سرشار از زینک (روی)، منجر به کاهش علائم سرماخوردگی و آنفلوآنزا و تقویت سیستم ایمنی بدن می شود.

ماده معدنی زینک برای رشد و ترمیم بافت ها ضروری است و در بسیاری از مواد غذایی که روزانه مصرف می کنید، یافت می شود:

 

جوی دو سر: یک دوم فنجان از بلغور جو حاوی 1.6 میلی گرم از روی است و منبع خوبی از فیبر، ویتامین ها و سایر مواد معدنی محسوب می شود.

 

شکلات تلخ: شکلات هر چه تلخ تر باشد، زینک بیشتری دارد. حدود 60 تا 69 درصد از انواع کاکائوها، حاوی 0.9 میلی گرم زینک است. ممکن است شکلات تلخ به محبوب ‌ترین منبع تامین زینک برای شما بدل شود، اما باید به خاطر داشته باشید که شکلات تلخ نمی‌ تواند به تنهایی نیاز بدن را تامین کند، بعلاوه اینکه باید میزان قند و کالری آن را دقیقا محاسبه کنید و روزانه فقط یک تکه شکلات میل نمائید.

 

مرغ: گوشت مرغ فقط حاوی پروتئین نیست بلکه منبع مفید برای تامین زینک نیز به حساب می ‌آید. برای جذب حداکثر مواد مغذی آن، از مرغ بدون پوست استفاده کنید. فقط 90 گرم مرغ بدون پوست کباب ‌پز شده می‌ تواند زینک روزانه‌‌ افراد را تامین نماید.

 

آجیل و دانه ها: مغزها و دانه های یکی دیگر از منابع بزرگ زینک هستند. به عنوان مثال، مصرف هر اونس دانه کدو تنبل، 15 درصد نیاز روزانه شما به زینک را برطرف می کند. یک قاشق از دانه های چیا نیز حاوی 0.5 میلی گرم زینک است.

 

ماده معدنی برای پیشگیری از آنفلوآنزا, پیشگیری از آنفلوآنزا

محصولات لبنی ضمن این که سرشار از کلسیم هستند، زینک فراوان دارند

 

گوشت گاو : هر 100 گرم گوشت گاو حاوی 8.6 روی است. برای همین هم می ‌توان گفت که گوشت گاو منبع طبیعی زینک محسوب می‌ شود. در حالت کلی با داشتن یک برنامه‌ غذایی سالم و متعادل مشکلی برای جذب نیاز روزانه به این ماده‌ معدنی پیش نمی ‌آید.

 

ماست: محصولات لبنی ضمن این که سرشار از کلسیم هستند، زینک فراوان دارند به طوری که یک فنجان شیر کم‌ چرب یا بدون چربی 1 میلی گرم زینک دارد و 17 درصد نیاز روزانه به این ماده معدنی را تامین می کند. این در حالی است که یک فنجان ماست کم‌ چرب یا بدون چربی 2.2 میلی گرم زینک دارد و 20 درصد نیاز روزانه به این ماده معدنی را تامین می کند.

 

لوبیا: یک دوم فنجان لوبیای قرمز تیره حاوی 0.9 میلی گرم روی است و 6 درصد میزان نیاز به این ماده معدنی را تامین می کند. لوبیا همچنین سرشار از آنتی اکسیدان ها و آهن است.

 

غلات غنی شده صبحانه: به طور کلی یک وعده از آنها 3.8 میلی گرم زینک دارد و 25 درصد نیاز روزانه به زینک را تامین می کند. برچسب پشت محصول را بررسی کنید تا متوجه شوید غلات محبوب صبحانه‌ شما حاوی چه میزان مواد مغذی است. برای حصول نتیجه‌ بهتر، غلات صبحانه ‌ای را انتخاب کنید که حداقل حاوی 5 گرم فیبر باشد.

 

منبع: iec.behdasht.gov.ir








عطاری سید

تهیه کننده انواع گیاهان دارویی و ادویه جات

آدرس : لار - شهرقدیم - فلکه موشکی -روبروی نان شیرینی نخل

تلفن :07152345368       همراه :09380958163

لار - شهرقدیم - مدرس جنوبی - جنب فروشگاه کوروش

تلفن : 07152330516    همراه :09380958163


امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0





بخش نظرات


نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی





ورود کاربران


عضويت سريع

    نام کاربری :
    رمز عبور :
    تکرار رمز :
    ایمیل :
    نام اصلی :
    کد امنیتی : * کد امنیتیبارگزاری مجدد

آمار کلي سايت


    آمار بازديد آمار بازديد
    بازديد امروز بازديد امروز : 43
    بارديد ديروز بارديد ديروز : 1,217
    ورودي امروز گوگل ورودي امروز گوگل : 0
    ورودي گوگل ديروز ورودي گوگل ديروز : 1
    بازديد هفته بازديد هفته : 1,731
    بازديد ماه بازديد ماه : 1,490
    بازديد سال بازديد سال : 47,372
    بازديد کلي بازديد کلي : 55,144

    اطلاعات شما اطلاعات شما
    آِ ي پيآِ ي پي : 3.238.190.82
    مرورگر مرورگر :
    سيستم عامل سيستم عامل :