پایگاه سلامت دانش آموزی لارستان


خدمات پايگاه سلامت دانش آموزي لارستان

gifs website


خوردن نبات در گرسنگی،غذاهای مناسب زمان گرسنگی

شکلات به هیچ عنوان سیرکننده نیست و هر تکه آن نیز حاوی میزان زیادی کالری است

 

همه ما روزانه چندین مرتبه گرسنه‌مان می‌شود. گرسنگی یک احساس عادی است که نشان می‌دهد بدن به خوبی کار می‌کند و خبر از این دارد که ذخیره انرژی‌مان رو به اتمام است. بنابراین به غذا خوردن نیاز داریم. اما این موضوع به این معنا نیست زمانی که گرسنه‌تان می‌شود، هر ماده غذایی را که دم دستتان بود، میل کنید.

 

در این مطلب چندین خوراکی را معرفی می‌کنیم که احتمالاً مورد علاقه‌تان نیز است. اما به عقیده متخصصان حوزه سلامت برای سیر شدن مواد مناسبی محسوب نمی‌شود.

 

وقتی گرسنه‌اید آب میوه می‌نوشید

اولین اشتباهی که خیلی از ما در زمان گرسنگی مرتکب می‌شویم نوشیدن آب میوه است. واقعیت این است که احساس گرسنگی با کاهش قند خون و همچنین ترشح هورمونی به نام گرلین که از معده ترشح می‌شود، در ارتباط است. این مواد دست به دست هم می‌دهد تا مغز فعال شود و ما را به سمت خوردن هدایت کند.

 

 احساس گرسنگی بیش از حد, احساس گرسنگی کاذب

پنیر حاوی نمک است که حس چشایی را تحریک می کند و میل به زیاده‌روی را بالا می‌برد

 

وقتی گرسنه‌اید شکلات می‌خورید

انواع مختلف شکلات در بازار وجود دارد و بیشتر افراد نیز عاشق این مواد غذایی خوشمزه هستند. اما واقعیت این است که این شکلات‌ها قند و چربی زیادی وارد بدن می‌کند و علاوه براین توان ایجاد اعتیاد را نیز دارد. یعنی این که بعد از خوردن چند تکه شکلات میل به خوردن بقیه آن نیز بیشتر می‌شود.

مشکل مصرف این بمب‌های کالری این است که به هیچ عنوان سیرکننده نیست و هر تکه کوچک آن نیز حاوی میزان زیادی کالری است. در واقع هر ۲۰ گرم شکلات حدود ۱۰۰ کیلوکالری دارد.

 

زمانی که گرسنه‌اید نان و پنیر می‌خورید

احتمالاً تعجب کرده‌اید. چون خوردن نان و پنیر بدون شک ایده خوبی برای میان وعده است. با این که نان و پنیر حاوی مواد مغذی زیادی است و پروتئین و کربوهیدرات‌های پیچیده دارد اما زمانی که گرسنه‌اید (به ویژه عصرها و قبل از وعده شام) احتمال این که نصف یک پنیر و تمام باگت را میل کنید زیاد است.

بنابراین در این جا صحبت از غذای ناسالم در میان نیست بلکه مشکل به زیاده‌روی برمی‌گردد. یادتان باشد که پنیر حاوی نمک است که حس چشایی را تحریک می کند و میل به زیاده‌روی را بالا می‌برد. توصیه می‌شود از پنیرهای کم‌چرب و کم نمک استفاده و تا حد امکان نان‌های کامل مصرف کنید. مصرف یک‌چهارم باگت و ۴۰ گرم پنیر کافی است. البته اگر دغدغه تناسب‌اندام ندارید، می‌توانید با خیال راحت نان و پنیر میل کنید.

 

وقتی گرسنه‌اید کیک و شیرینی می خورید

کافی است که نگاهی به ترکیبات کیک یا شیرینی مد نظرتان بیندازید. بدون شک میزان پروتئین موجود در این قبیل محصولات که به صورت پررنگ روی بسته بندی درج می‌شود، چشمگیر است. میزان پروتئین برخی از این محصولات حدود ۹ تا ۱۰ درصد است که بدون شک برای رفع گرسنگی عالی است.

هر ۱۰۰ گرم کیک و شیرینی بین ۳۵۰ تا ۴۵۰ کالری دارد. از این رو این قبیل محصولات برای افرادی که دغدغه وزن دارند انتخاب مناسبی محسوب نمی‌شود

 

منبع:zendegisalam.khorasannews.‎com


رستوران اسدی

رستوران و سالن پذیرایی اسدی

آدرس : لارستان -شهرجدید - حدفاصل میدان امام خمینی و پمپ بنزین صالح پور - طبقه زیرین دانشکده علوم پزشکی

تلفن : 07152347809



بخش نظرات


نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی



ورود کاربران


عضويت سريع

    نام کاربری :
    رمز عبور :
    تکرار رمز :
    ایمیل :
    نام اصلی :
    کد امنیتی : * کد امنیتیبارگزاری مجدد

آمار کلي سايت


    آمار بازديد آمار بازديد
    بازديد امروز بازديد امروز : 228
    بارديد ديروز بارديد ديروز : 171
    ورودي امروز گوگل ورودي امروز گوگل : 0
    ورودي گوگل ديروز ورودي گوگل ديروز : 0
    بازديد هفته بازديد هفته : 1,083
    بازديد ماه بازديد ماه : 3,472
    بازديد سال بازديد سال : 40,560
    بازديد کلي بازديد کلي : 48,332

    اطلاعات شما اطلاعات شما
    آِ ي پيآِ ي پي : 34.201.9.19
    مرورگر مرورگر :
    سيستم عامل سيستم عامل :