پایگاه سلامت دانش آموزی لارستان


خدمات پايگاه سلامت دانش آموزي لارستان

gifs website


پهلو درد, هضم غذا, درمان با ورزش, جریان خون, بیماری شکمی

 

بهترین کار برای به وجود نیامدن این درد، انتخاب شیوۀ درست است.

توصیه هایی دربارۀ تغذیه، گرم کردن و تنفس از قبل ورزش، وجود داشته که می توانند مانع از پهلو درد شوند، پهلو درد می تواند تمام تلاش های ما برای ورزش کردن به هدر بدهد.

 

برای از سر گذراندن پهلو درد با دست تان روی ناحیه دردناک فشار بیاورید.

 

در حالی که نفس می کشید، به سمتی که درد می کند، خم شوید.

 

سرعت تان را کم کنید (اگر دردتان شدیدتر شد، توقف کنید.)

 

روی نفس کشیدن تان تمرکز کنید: تنفس تان باید آهسته، عمیق، و منظم باشد و از شکم خارج گردد.

 

اگر درد از بین نرفت، ورزش را متوقف کنید و به آهستگی نفس بکشید. زمانی که درد تمام شد، به آهستگی دوباره شروع کنید.

 

در موارد دردهای شدید و مداوم، باید با پزشک تان مشورت کنید تا بررسی کند، شاید مبتلا به یک بیماری شکمی باشید.

 

و برای پیشگیری از پهلو درد

گرم کردن دیافراگم

هنگام دویدن، نیاز بسیار زیادی به دیافراگم وجود دارد. بنابراین بهتر است قبل از شروع دویدن، دیافراگم تان را با یک تمرین گرم کنید:

فرآیند طبیعی نفس کشیدن را معکوس کنید، به این ترتیب که دم را از دهان عمیقاً به داخل فرو دهید تا وارد شکم شود سپس شکم تان را با باد پر کنید و نفس تان را بیرون بدهید.

این تمرین را ده بار تکرار کنید.

همیشه، بسیار آرام شروع کنید

همیشه قبل از ورزش، یک دوِ بسیار آرام و آهسته داشته باشید.

سپس به ندریج ریتم تان را تند کنید، به نحوی که جریان خون به درستی تنظیم شود.

 

▪ گوش دادن به تنفس حین ورزش

پهلو درد اغلب به خاطر ریتم نامناسب تنفس ایجاد می شود. بنابراین حداقل اول ورزشِ تان، به تنفس تان گوش دهید و روی آن تمرکز کنید: دم باید عمیق و بازدم بدون شدت زیاد باشد. به تدریج، هر چه فعالیت شدیدتر شود، تنفس باید طولانی تر و کامل تر گردد.

 

▪ نوشیدن آب کافی در جرعه های کوچک

نوشیدن بیشتر از یک جرعه کافی نیست. بنابراین باید به میزان منطقی و با فاصله های منظم آب بنوشید.

منتظر پایان هضم غذا بمانید

بهتر است فعالیت جسمی تان با فاصله بعد از هضم غذا شروع شود، ایده آل ترین شرایط این است که بعد از پایان هضم غذا باشد.

حداقل باید از آخرین وعده غذایی که خورده اید، سه ساعت گذشته باشد. چرا؟ زیرا طی مدت هضم غذا، خون به سمت لولۀ گوارش جریان می یابد و در نتیجه دیافراگم را مرطوب می کند.

و این در حالی است که گرفتگی عضلانی دیافراگم، یکی از دلایل پهلو درد است.

منبع:salamatiran.com



آدرس: لارستان- لار-شهرقدیم- خیابان شهید فائضی


پذیرش درمانگاه: 52343300-071 ( 8 خط) شماره داخلی : 101 یا 117 یا 118


آزمایشگاه: 52330606- 071


مدیریت: 52334034 - 071





بخش نظرات


نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی



ورود کاربران


عضويت سريع

    نام کاربری :
    رمز عبور :
    تکرار رمز :
    ایمیل :
    نام اصلی :
    کد امنیتی : * کد امنیتیبارگزاری مجدد

آمار کلي سايت


    آمار بازديد آمار بازديد
    بازديد امروز بازديد امروز : 95
    بارديد ديروز بارديد ديروز : 67
    ورودي امروز گوگل ورودي امروز گوگل : 0
    ورودي گوگل ديروز ورودي گوگل ديروز : 0
    بازديد هفته بازديد هفته : 310
    بازديد ماه بازديد ماه : 780
    بازديد سال بازديد سال : 27,342
    بازديد کلي بازديد کلي : 35,114

    اطلاعات شما اطلاعات شما
    آِ ي پيآِ ي پي : 3.236.108.61
    مرورگر مرورگر :
    سيستم عامل سيستم عامل :