سه شنبه 27 مهر 1400



بدون ترديد هرچه سن ما افزايش پيدا مي‌كند بدنمان ناگزير پير و كهنه می‌شود اما خبر خوب اين است كه اگر رژيم غذایی خود را صحيح و براساس غذاهایی انتخاب كنيد كه هوش را تقويت می ‌كنند، می ‌توانيد حتی در سنين بالاتر نيز از سلامت مغزی مطلوبی بهره‌مند باشيد.

 

 مواد غذایی مفید برای افزایش تمرکز, روشهای افزایش تمرکز

 

جنسینگ ، ماهی ، کافئین
در بين مواد غذايی مختلف و مكمل‌های گوناگون، گروهي از خوردنی‌ها هستند كه می تواند تمركز شما را بالا ببرند، توجه ‌تان را افزايش دهند و ضمن تقويت ساير عملكردها مغزی به تقويت قدرت حافظه نيز كمک كنند.

 

مواد غذایی, روشهای افزایش تمرکز

 

کافئین باعث افزایش هشیاری می شود
هیچ ماده غذایی نمی تواند باعث افزایش هوش شود . کافئین از جمله مواد غذایی است که باعث افزایش انرژی ،هشیاری و تمرکز می شود .مواد موجود در قهوه ، شکلات ها و نوشابه های انرژی زا باعث افزایش هشیاری می شود ، هرچند اثر آنها کوتاه مدت می شود .اما مصرف بیش از حد آن باعث عصبی شدن و ایجاد اضطراب می شود .

 

مواد غذایی, روشهای افزایش تمرکز

 

شکر
گلوکز به عنوان سوخت مغز مطرح است . سوخت و ساز بدن از کربوهیدرات ها و مواد قندی تامین می شود . نوشیدن یک لیوان نوشیدنی شیرین باعث افزایش حافظه کوتاه مدت می شود . با این حال باید توجه داشت که مصرف بیش از حد نوشیدنی های شیرین می تواند باعث اختلال در حافظه شود .

 

مواد غذایی, روشهای افزایش تمرکز

 

خوردن صبحانه ، سوخت مغزی را تامین می کند
آیا از خوردن صبحانه فرار می کنید ؟ پژوهش های انجام شده نشان می دهد که خوردن صبحانه باعث افزایش حافظه کوتاه مدت و میزان توجه می شود . دانش آموزانی که صبحانه می خورند در کلاس عملکرد بهتری به نسبت به دانش آموزانی که صبحانه نمی خورند از خود نشان می دهند .

 

محققان برخی از انواع مواد غذایی را که باعث افزایش سخت مغز می شود را چنین برشمردند : غلات حاوی فیبر ، مواد لبنی و میوه ها .
باید توجه داشته باشید که نباید در خوردن صبحانه زیاده روی کرد زیرا پرخوری در صبحانه می تواند باعث کاهش تمرکز شود .

 

مواد غذایی, روشهای افزایش تمرکز

 

ماهی ، بهترین ماده مغذی برای مغز
ماهی یک منبع غنی و سرشار از پروتدین است . ماهی سرشار از اسید چرب امگا 3 است ، مصرف ماهی برای رشد و تکامل مغز ضروری است .

 

تبلیغات آنلاین،رشد درآمد,هزینه تبلیغات

چربی موجود در ماهی ، انرژی مغز را تامین می کند .رژیم غذایی که سرشار از امگا سه باشد احتمال زوال عقل و سکته های مغزی را کاهش می دهد .
امگا سه نقش حیاتی در افزایش حافظه و توجه بازی می کند . توصیه می شود برای سلامت مغز و قلب هفته ای دوبار ماهی مصرف کنید .

 

مواد غذایی, روشهای افزایش تمرکز

 

پیشنهاد ویژه
  • خدمات زیبایی ، پوست و مو ,خدمات پوست مو زیبایی

    16 روش زیبایی دندان ها

  • بلیط هواپیما

    خرید بلیط هواپیما

  • لیزر هموروئید و بواسیر

    هرآنچه ازعملهای زیبایی زنان میخواهیدبدانید

اضافه کردن روزانه مقدار ثابتی آجیل و شکلات به رژیم غذایی
شكلات تلخ خواص آنتی اكسيدانی فوق العاده‌ای دارد و حاوی محرك‌های طبيعی مثل كافئين است كه می‌تواند تمركز و قدرت توجه را بالا ببرد.
آجیل منبع سرشاری از ویتامین E است .مصرف روزانه آجیل باعث کاهش افت فرایندهای شناختی می شود و در نهایت باعث افزایش تمرکز می شود .

 

مواد غذایی, روشهای افزایش تمرکز

 

افزودن آواكادوو غلات سبوس دار
افزودن آواكادوو و غلات سبوس دار به رژيم غذايی خود را نيز فراموش نكنيد. هر عضوی در بدن به جريان خون وابسته است و قلب و مغز به عنوان دو عضو اصلی بدن از اين جنبه بيشتر حائز اهميت هستند.

 

غلات سبوس دار مانند ذرت ، گندم منبع غنی از فیبر و ویتامین E است که به افزایش میزان حافظه و هشیاری کمک شایانی می کند .مصرف رژيم غذايی حاوی غلات سبوس دار و ميوه‌ها از جمله آووكادو خطر ابتلا به بيماريهای قلبی – عروقی و كلسترول بد را كاهش می ‌دهد كه نتيجه آن بهبود جريان خون و در نهايت بهبود عملكرد سلولهای مغزی است. آواكادوو هرچند چربی دارد اما چربی آن مفيد بود و به جريان سالم خون كمک می ‌كند.
آواکادوو حاوی چربی اشباع نشده است که منجر به ایجاد جریان خون سالم می شود .

 

مواد غذایی, روشهای افزایش تمرکز

 

زغال اخته سرشار از مواد مغذی
زغال اخته نيز يک سوپر ماده مغذی برای مغز محسوب می ‌شود چون از اين عضو در برابر فشار اكسيديته محافظت كرده و در نتيجه مشكلات مغزی ناشي از افزايش سن مثل آلزايمر و زوال عقل را تا حد زيادی كاهش ميی دهد. اين ميوه ظرفيت‌های يادگيری و مهارت‌های حركتی را افزايش می ‌دهد.

 

مزایای رژیم غذایی سالم
اگر رژیم غذایی شما حاوی مواد غذایی مغذی نباشد ، توانایی برای تمرکز کاهش می یابد .خوردن بیش از حد یا کم می تواند بر روی توانایی تمرکز تاثیر بگذارد .یک رژیم غذایی متعادل می تواند توانایی هشیاری و تمرکز را افزایش دهد .

 

مواد غذایی, روشهای افزایش تمرکز

 

ویتامین ها ، مواد معدنی و مکمل ها
نقش مكمل‌ها و ويتامين‌ها و مواد معدنی را نيز نبايد ناديده گرفت. اين منابع سرشار از ويتامين‌های ب، ث، ای، بتاكاروتن و منيزيم هستند كه همگی مكمل‌های قوی برای تقويت مغز هستند. اما با اين حال متخصصان تاكيد دارند كه برای احتياط بيشتر مصرف اين مكمل‌ها و ويتامين‌ها بايد حتما با مشورت و تحت نظارت پزشکی متخصص صورت گيرد.
منبع:salamatnews.com

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0




بخش نظرات


نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B :S
کد امنیتی
رفرش
کد امنیتی
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]





ورود کاربران


عضويت سريع

    نام کاربری :
    رمز عبور :
    تکرار رمز :
    موبایل :
    ایمیل :
    نام اصلی :
    کد امنیتی :
     
    کد امنیتی
     
    بارگزاری مجدد

آمار کلي سايت


    آمار بازديد آمار بازديد
    بازديد امروز بازديد امروز : 272
    بارديد ديروز بارديد ديروز : 353
    ورودي امروز گوگل ورودي امروز گوگل : 4
    ورودي گوگل ديروز ورودي گوگل ديروز : 2
    بازديد هفته بازديد هفته : 625
    بازديد ماه بازديد ماه : 3,778
    بازديد کلي بازديد کلي : 141,147

    اطلاعات شما اطلاعات شما
    آِ ي پيآِ ي پي : 3.236.51.151
    مرورگر مرورگر :
    سيستم عامل سيستم عامل :